Workshop Social media advertising voor non-profit
Dit is een interactieve workshop met als doel de basiskennis van adverteren op Facebook en Instagram voor jouw non-profitorganisatie te leren.

Dit is een interactieve workshop met als doel de basiskennis van adverteren op Facebook en Instagram voor jouw non-profitorganisatie te leren.
Wat kun je verwachten?
Tijdens de workshop krijg je antwoorden op de volgende vragen:
- Hoe maak ik een account aan om te adverteren op Instagram en Facebook?
- Welke resultaten mag ik verwachten van een sociale media-advertentie en welk budget moet ik voorzien?
- Hoe kies ik de juiste doelgroep voor mijn advertentie?
- Welke woorden en beelden gebruik ik in mijn advertentie? Wat kan ik beter vermijden?
- Hoe meet ik de resultaten van mijn advertenties en hoe kan ik ze bijsturen en verbeteren terwijl ze lopen?
- Live Q&A en feedbackmoment
De workshop biedt zowel technische als strategische adviezen, praktische voorbeelden, tools en tips. Vragen kunnen gesteld worden tijdens en na de sessie. Het aantal deelnemers is beperkt om de sessie interactief te houden.
Praktische informatie
- Datum: Dinsdag 7 oktober 2025 van 09:30 tot 12.30 + een online feedbackmoment op 21 of 23 oktober 2025
- Locatie: Brussel of Gentbrugge
Lesgever is Delphine Van Belleghem, social media freelancer en communicatietrainer. Ze studeerde sociologie, ontwikkelingssamenwerking en digital business. Ze heeft meer dan twaalf jaar ervaring in het werken voor non-profit en sinds begin 2018 stelt ze haar kennis als freelancer ter dienste van haar non-profit klanten.
Deze sessie is toegankelijk voor leden van Fundraisers Belgium en fondsenwervers en communicatiemedewerkers die werken voor non-commerciële organisaties.