“Solidaire afronding” bij Carrefour levert € 90.710 op voor Pink Ribbon

Van 2 tot en met 15 oktober 2023 organiseerde Carrefour voor de derde keer een solidaire afrondingsactie ten voordele van Pink Ribbon, waarbij aan klanten werd gevraagd om hun aankoopbedrag naar boven af te ronden tot de volgende euro. Deze genereuze actie leverde € 90.710 op voor deze nationale organisatie die strijdt tegen borstkanker.

De eerste solidariteitscampagne vond plaats in februari 2021. Kassamedewerkers vragen hun klanten of ze hun aankoopbedrag naar boven mogen afronden tot de volgende euro. Iemand die bijvoorbeeld 25,75 euro moet betalen, kan dat bedrag vrijblijvend afronden naar 26 euro. De 25 cent die erbij wordt gerekend, gaat dan integraal naar Pink Ribbon. Die eerste campagne was meteen een groot succes. Sinds de eerste editie zamelde de supermarktketen een recordbedrag van € 660.258 in voor het goede doel. Zoals het gezegde luidt ‘vele kleintjes maken een groot’. ​

Hilde Debackere, gedelegeerd bestuurder van Pink Ribbon voegt toe : "Wij zijn heel blij met het resultaat van de Solidaire afrondingscampagne. Dit toont dat de klanten van Carrefour oprecht vrijgevig zijn, zelfs wanneer iedereen de gevolgen van de crisis voelt. Dankzij hen kunnen wij doorgaan met het vervullen van onze missie en concrete acties ondernemen in het kader van de strijd tegen borstkanker. Ik wil daarom de klanten graag heel erg bedanken voor hun vrijgevigheid alsook de directie en alle medewerkers bij Carrefour die deze actie door hun inzet mogelijk hebben gemaakt."

Wordt jouw organisatie ook partner?

Fundraisers Belgium heeft een netwerk van partners die co-branden met ons
kwaliteitsnetwerk aan beslissingsnemers in de fondsenwervingswereld. Stuur een mail naar

info@fundraisersbelgium.be als je graag meer info wil over partnerschap met onze vereniging.